Gucci geeft verkeerde beeld – nog steeds

Normaliter zul je mij hier bij De Fries niet snel over mode gerelateerde onderwerpen zien bloggen maar ik kon het niet laten. Normaliter ben ik ook niet zo van het bekritiseren van alles al wil dat natuurlijk niet zeggen dat ik niet met een kritische blik naar de wereld kijk. Zo ook de aanleiding van dit bericht.

Al een aantal dagen valt mij een reclame op voor de verkeerde reden. Modemerk Gucci heeft ten eerste het nodig gevonden om een de wereld te verblijden met een nieuw alles verbloemend geurtje en ten tweede hebben ze het ook nodig gevonden om de introductie van dit ruikertje te ondersteunen met een media campagne. So far, so good. Nu laat ik je eerst het filmpje zien voordat ik daar op verder ga.

Zoals je hebt kunnen zien wordt het gebruikelijke recept toegepast, catchy tune, sfeervolle beelden maar dan.. ho.. daar gaat het mis. In plaats van dat we de gebruikelijke mooie dames voorgeschoteld krijgen lopen er ineens twee ongelofelijke magere, vel over been, anorexia promotende bezemstelen het beeld binnen.

Ik bedoel, anno 2008, is het dan nog steeds nodig voor een bedrijf als Gucci om het toch al zo verdraaide beeld van echte schoonheid, bij al die jonge meiden te bevestigen? Ik vind het persoonlijk te gek voor woorden dat er nog steeds van dit soort belachelijk magere modellen gekozen worden om een wereldmerk, met jonge meiden als enthousiaste gebruikers, op deze manier te promoten, te adverteren.

Dat moet toch onderhand echt anders kunnen en zou ook moeten. Dit soort modellen mogen wat mij betreft verboden worden. In Spanje geven ze het goede signaal af. Waarom kunnen meer landen en organisaties for that matter niet hetzelfde doen?!

Modellen genoeg… ik noem bijvoorbeeld een Doutzen Kroes. Achterachterachterbuurmeisje van De Fries 😉

Update: Blijkt nog steeds populair te zijn dat uithongeren getuige dit bericht op Telegraaf.nl

Lit in reaksje efter

Dyn e-mailadres wurdt net publisearre. Ferplichte fjilden binne markearre mei *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.